Alphacursus

De Alphacursus is al bijna 25 jaar een fenomeen in Nederland. Deze aanpak om mensen met het christelijk geloof bekend te maken, richt zich steeds vaker op doelgroepen binnen de kerk. “Het doel is niet om zo veel mogelijk mensen op zondag in de kerk te krijgen, maar hen discipelen van de Here Jezus te maken” zegt Arnoud Drop van Alpha Nederland.

Dat motiveert ons om in het nieuwe jaar in ons dorp een cursus te starten en we willen u en jou daar graag voor uitnodigen. Op een informele manier bespreken we met elkaar thema’s uit het Christelijke geloof en kun je je vragen stellen in het gesprek. Als je nog nooit in de kerk bent geweest ben je van harte welkom, maar ook als je er misschien al tientallen jaren komt kan deze Alphacursus een hele mooie aanvulling zijn op je geloofswandel. Ook aan leeftijd hangen we geen grenzen, want zowel de tiener als de tachtiger kan met levensvragen rondlopen waar we samen over na kunnen denken. Welke kerk je bezoekt is niet van belang, want deze cursus is interkerkelijk.

Ervaringen
Hoewel wij zelf erg enthousiast geworden zijn over het volgen van de Alphacursus willen we jullie de opmerking van Arnaud Drop in het Nederlands Dagblad niet onthouden: ‘Als je mensen vraagt wat hen aansprak, is het dat zij gemeenschap ondervonden en een plek aantroffen waar ze alles konden zeggen en zichzelf mochten zijn. Een niet-veroordelende en onbevangen sfeer die veel deelnemers verrast.

Dat is ook ons streven voor deze cursus en we willen je uitnodigen om vrijblijvend woensdag 17 januari 2024 naar de Nije Warf te komen voor onze introductieavond. Hier kun je ons ontmoeten, sfeer proeven, gezellig mee eten – kosteloos- en heb je een beter beeld van wat de Alphacursus precies is. Zien we je dan? Stuur een appje naar één van ons, dan zorgen wij dat we voldoende eten kunnen bereiden.

Hartelijke groet: Ronald Bouw, Pieter Rienk Boscha, Paudwina Boscha-Spiegelaar, Gert den Hartogh en Jan Bouius

Gezamenlijke maaltijd
Aan iedere avond gaat een gezamenlijke maaltijd vooraf. Daarnaast gaan we ons een weekend (vrijdagavond + zaterdag) bezinnen op het werk van de Heilige Geest. Elke bijeenkomst is gewijd aan een basisbeginsel uit het christelijk geloof, zoals de vraag wie Jezus is, de rol van het gebed, bijbellezen, hoe zit het met de kerk of dat er meer is tussen hemel en aarde.

OPROEP: Kokers Gezocht!
Zoek je een praktische manier om het geloof uit te dragen? Zou je het willen overwegen om een avond voor ons te koken? Je zou ons daar enorm mee helpen. Bel of app Ronald of Pieter Rienk voor meer informatie. Hartelijk bedankt!

Nieuwsgierig? Klik of scan de QR-code voor een filmpje over Alpha: