Zending & Evangelisatie

Deze commissie houdt zich bezig met het verspreiden van het christelijk geloof in de breedst mogelijke zin.  Dat doen we in onze eigen gemeente, dorpen en regio, maar ook wereldwijd.

Binnen Onze Eigen Gemeente

Binnen onze gemeente organiseren wij jaarlijks een kerkdienst die in het teken staat van zending en evangelisatie. Deze diensten inspireren vaak mensen in hun geloof of tot geloof zelfs. De laatste keer kwam in zo’n dienst bijvoorbeeld iemand vertellen over een project van vrijwilligersorganisatie World Servants. En over het initiatief Poortwachters. Door Bijbelse waarden gedreven en met als doel om jeugd een beweging te geven waarin ze samen kunnen komen om leuke dingen te doen met elkaar, voor elkaar, en voor een ander.

Daarnaast organiseren wij ook minimaal één thema-avond die past bij het uitdragen van het Christelijk geloof. De afgelopen editie werd tijdens zo’n avond bijvoorbeeld een spreker uitgenodigd die werkzaam was bij de MAF; een organisatie die op moeilijk bereikbare plaatsen in de wereld medicijnen brengen, medische hulp uitvoeren én het Evangelie verspreiden.

Kerst en Pasen

Met Kerst en Pasen zorgen we voor de huis aan huis verspreiding van het Elisabeth Magazine bij de bewoners van onze dorpen en zomers worden deze ook op diverse campings bezorgd. Zo wordt het Christelijk geloof dichtbij de mensen gebracht.

Ondersteuning Plaatselijke Activiteiten

We organiseren en/of steunen plaatselijke activiteiten (financieel). Denk hierbij aan de zendingsdiensten in het bos van Veenklooster of aan een vakantie-activiteit voor kinderen in onze dorpen. Laatstgenoemde wordt in samenspraak met de Vrijgemaakte en de Hervormde kerken van Driezum en Wâlterswâld georganiseerd. We onderhouden deze en regionale contacten graag.

Verder Van Huis

Verder van huis ondersteunen we het werk van de organisatie “Kerk in Actie” en geven we financiële bijdragen aan vele projecten in binnen- en buitenland. De financiële middelen die voor bovenstaande nodig zijn, verkrijgen wij door collecten, giften en vaste bijdragen van onze gemeenteleden. Ook gebruikte postzegels en prentbriefkaarten die bij de hoofdingang van de kerk ingeleverd kunnen worden, komen ten goede aan de zending.